پگاه همدان

پل-scaled

شرکت شیر پاستوریزه پگاه همدان در سال

1354

پایه‌گذاری شد


و در سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را رسماً در زمینه تولید شیر و فرآورده‌های شیری آغاز کرد. طرح اولیه این شرکت بر مبنای تولید شیر بازساخته از شیرخشک و روغن کره بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌منظور حمایت از دامپروری استان و ایجاد زمینه توسعه پایدار در این صنعت و فراهم شدن بازار مصرف مطمئن در زمان راه‌اندازی تغییراتی در خط تولید شرکت اعمال شد و امکان دریافت و جمع‌آوری شیر تولیدی استان را فراهم نمود.

وسعت این کارخانه

72هزار متر مربع است

باتلاش پیگیر، مستمر و همه‌جانبه ظرفیت روزانه از ۵ تن دریافت و فرآوری شیرخام درابتدا به بیش از ۲۰۰ تن در روز ارتقا داده شده است و توانایی فرآوری تا سقف ۲۵۰ تن شیر را دارد.


بزرگ‌ترین تولیدکننده فرآورده‌های لبنی در غرب کشور

این شرکت با عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فرآورده‌های لبنی در غرب کشور با افزایش مداوم کیفیت محصولات و تولید براساس نیازمندی‌ها و الزامات قانونی مشتریان، همواره بر آن بوده است تا رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کند.

در حال حاضر در۶ گروه محصول فرآورده‌های شیری شامل

انواع شیر پاستوریزه، شیر استریلیزه، شیرهای طعم‌دار با طعم‌های کاکائو، عسل، موز، قهوه و انواع خامه استریل، دوغ‌های پاستوریزه با بسته‌بندی نایلونی و انواع بطری و پنیر سفید ایرانی یواف در بسته‌های ۳۰۰، ۳۵۰ و ۴۰۰ و ۴۵۰ گرمی و با برندهای پگاه، آویسا ، میشان و ماد، تولید و با کیفیت عالی به بازار عرضه می‌گردد.

رضایت‌مندی مشتریان و مصرف‌کنندگان

از همین رو با بهره‌گیری از مواد اولیه مرغوب و مناسب امکانات، تأسیسات و تجهیزات پیشرفته و نیروی انسانی کارآمد و متخصص تلاش می‌کند تا ضمن حضور مؤثر و فعال در بازارهای داخلی و خارجی به هدف والا و با ارزش رضایت‌مندی مشتریان و مصرف‌کنندگان نائل آید.
 
شرکت پگاه همدان با استقرار نظام مدیریت کیفیت مطابق استاندارد ISO9001:2008 مدیریت زیست محیطی ISO14001:2004 و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای OHSAS 18001:2007، گواهینامه مدیریت آزمایشگاهISO 17025 ، سیستم مدیر

یت ایمنی مواد غذاییISO 22000 ،گواهینامه مدیریت ثبت و رسیدگی به شکایت مشتریISO 10002 و گواهینامه اهتمام به سرآمدی سازمان مبتنی بر مدل کیفیت اروپایی تعالی سازمان (EFQM) گام‌های مهم و اساسی در این راستا را پیموده است.
 
۳۶۳۶

تمامی محصولات تولیدی این شرکت دارای پروانه ساخت بوده و تاکنون برای ۱۲ فرآورده تولیدی شرکت، پروانه کاربرد علامت استاندارد از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان اخذ گردیده است. فرآیند تنوع بخشی به محصول و بسته‌بندی آن از سال ۱۳۸۷ شروع و سری جدیدی از محصولات به تولیدات شرکت اضافه شده است.

مأموریت شرکت شیر پاستوریزه پگاه همدان:

شرکت شیر پاستوریزه پگاه همدان در زمینه تولید و فرآوری ، خرید و فروش و صادرات شیر و انواع فرآورده های شیری و سایر فرآورده های غذایی مورد مصرف خانوار ، در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه و ایجاد تنوع محصول به منظور تکمیل سبد غذایی و همچنین افزایش سرانه مصرف فرآورده‌های شیری فعالیت می‌کند که این مهم با استفاده از توسعه تکنولوژی، دانش روز و مهارت کارکنان و نظارت مستمر و نظام مند بر تولید و عرضه محصولات در سطح جامعه، با توجه به استاندارد های ملی و بین المللی تحقق می‌یابد.
این شرکت با توجه به ارزش‌ها و معیارهای اخلاقی و سازمانی، مهمترین اولویت خود را حفظ منافع ذینفعان حال و آینده شرکت می‌داند و در این راستا همواره می‌کوشد تا سهم روز افزونی از بازار فرآورده‌های شیری و غذایی کشور عزیزمان ایران و سایر کشورها را به خود اختصاص دهد.
در راستای شناساندن همدان در سراسر کشور و حتی در خارج از کشور در بسته بندی گروهی از محصولات تولیدی شرکت ” سمبل آرامگاه بوعلی سینا” و عبارت ” همدان پایتخت تاریخ و تمدن ” درج شده است.

با توجه به اهمیت بررسی رضایت مغازه‌داران و مصرف‌کنندگان عزیز از کیفیت محصولات شرکت، یک تیم ویژه متشکل از بازرسان و مدیران شرکت در سطح شهر و استان همدان، همه جوانب کار اعم از کیفیت محصول، تبلیغات، نحوه عرضه و بسته‌بندی محصولات را دائما پایش می‌کند. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، در حال حاضر رضایتمندی مغازه‌داران و مصرف‌کنندگان از محصولات شرکت به گونه چشمگیری بالا رفته و خوشبختانه همین بالارفتن کیفیت به حضور شرکت در فروشگاه های معتبر کمک کرده است. در حال حاضر صادرات محصولات شرکت به کشور عراق از طریق شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران انجام میگیرد.

افتخارات شرکت شیر پاستوریزه پگاه همدان

توفیق حضور در سفره پرنعمت هم‌استانی‌های شریف و ۶ استان کشور از جمله تهران بزرگ، تأمین محصولات سالم مورد نیاز هم‌استانی‌های عزیز طی ۲۰ سال گذشته

  • 1383شیر مدارس

    تأمین بخشی از شیر مدارس در قالب پاکت‌های ۲۰۰ گرمی شیر استریلیزه بسته‌بندی شده با ماشین‌های جدید از سال ۸۳ تا کنون
  • 1398 صنعت سبز

    معرفی به‌عنوان صنعت سبز در استان از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست طی سال های ۸۱ و ۸۲ و ۹۱ و۹۳ و ۹۸
  • 1385 مقام اول برای پنیر

    کسب امتیاز مقام اول برای پنیر تولیدی در جشنواره پنیر کشور، معرفی به‌عنوان صنعت نمونه استان در سال ۱۳۸۲ و ۱۳۸۵
  • 1382خدمت به مصرف‌کنندگان

    توفیق ارائه خدمت به مصرف‌کنندگان شیر و فرآورده‌های شیری و تولیدکنندگان و صنایع وابسته آن در قالب برگزاری جشنواره بزرگ شیر و فرآورده‌های آن در غرب کشور (پاییز ۱۳۸۲)
  • 1385 نمایشگاه‌های بین‌المللی

    و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان، معرفی به‌عنوان واحد نمونه استاندارد در سال ۱۳۸۱ و ۱۳۸۵
  • 1386واحد نمونه

    واحد نمونه در طرح درجه‌بندی کارخانجات تولیدکننده فرآورده‌های لبنی استان از معاونت غذا و دارو در سال ۸۵ و دریافت گواهینامه تعهد تعالی سازمانی EFQM در پنجمین همایش جایزه ملی و بهره‌برداری در سال ۸۶
  • 1388واحد برتر و نمونه کشوری

    مجری تبیین ارزش غذایی شیر در استان و غرب کشور با همکاری ادارات و سازمان‌های دولتی استان در سنوات مختلف، انتخاب شرکت پگاه همدان به‌عنوان واحد برتر و نمونه کشوری در حوزه صنایع لبنی سال ۸۸
  • 1395نمونه رویداد

    معرفی مدیر نمونه کیفیت و مسئول نمونه کیفی در استان در سال‌های ۸۹ الی ۹۵
  • 1396 رعایت حقوق مصرف کنندگان

    دریافت لوح و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال‌های ۹۴ ، ۹۵ و ۹۶
  • 1394واحد نمونه استانی

    واحد نمونه استانی از سوی اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی در سال ۹۴
  • 1395واحد نمونه منطقه

    واحد نمونه منطقه چهار کشوری از سوی اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی در سال ۹۵
  • 1395 واحد تولیدی نمونه و برتر

    واحد تولیدی نمونه و برتر تولیدی در سالهای ۹۴ و ۹۵
  • 1394مدیرنمونه فناوری اطلاعات

    معرفی مدیرنمونه فناوری اطلاعات و رایانه در سال ۹۴
  • 1395 نمونه استاندارد

    واحد نمونه استاندارد استانی در سال ۹۵
  • 1395 واحد نمونه صادرات

    دریافت لوح تقدیر واحد نمونه صادرات در سال ۹۵ و دریافت ۹ نشان ایمنی و سلامت (سیب سبز ) برای محصول‌های شیر و دوغ غنی شده با ویتامین D3 و ماست پروبیوتیک، شیر پاستوریزه کم چرب غنی شده با ویتامین D3 ، ماست غنی شده با ویتامین D3 و پنیر غنی شده با ویتامین D3 از وزیر بهداشت در سال‌های ۹۳ و ۹۵
  • 1396کارگر نمونه

    کسب عنوان کارگر نمونه منطقه چهار کشوری در سال ۹۶
  • 1397احد نمونه برتر صنعتی

    کسب عنوان واحد نمونه برتر صنعتی سال‌های ۹۶ و ۹۷
  • 1399 لو ح تندیس و تقدیر صنعت سبز

    و دریافت لو ح تندیس و تقدیر صنعت سبز کشوری و واحد HSE نمونه استان در سال ۱۳۹۹ از دیگر افتخارات این شرکت است.